Gadżety reklamowe, wykorzystywane są bardzo często przez wiele firm, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, są używane głównie w celach reklamowych. Są pomocne przy promocji zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów. Wręcza się je często pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas większych wydarzeń branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są wyjątkowo przydatne. Pomysłowe artykuły promocyjne mogą zapewnić przedsiębiorstwu rozpoznawalność i być świetnym sposobem na dalsze polecanie usług firmy. Aby gadżet był skuteczny musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i powinien zostać wykonany w kolorach kojarzących się z marką. Warto wybierać przedmioty, które mają bezpośredni związek z działalnością firmy lub przynajmniej odrobinę będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej liczby oferowanych gadżetów, wciąż istnieją te, które są najczęściej wybierane przez firmy. Wykorzystanie gadżetów reklamowych przez firmy jest świetnym sposobem promocji i może być skuteczną i niskobudżetową metodą na szybkie wypromowanie się. Wszystkie gadżety reklamowe będą przydatne nie tylko podczas dużych akcji promocyjnych, ale przede wszystkim na co dzień.
Rodzaje najpopularniejszych gadżetów reklamowych
Stworzenie odpowiednich upominków reklamowych, które będą częścią akcji promocyjnych firmy, jest uzależnione między innymi od pomysłu, inwencji i ceny, jaką jesteśmy w stanie za nie zapłacić. Najlepszymi artykułami promocyjnymi wcale nie są ulotki reklamowe, ale są to właśnie pomysłowe upominki reklamowe, które nie będą wrzucone do pierwszego napotkanego kosza, tuż po wręczeniu, ale zostaną z obdarowanym na dłużej.
Jednym z najczęstszych wyborów są cały czas długopisy z nadrukiem – to przedmioty codziennego użytku, z których korzysta każdy i niemal wszędzie. Długopis to niezwykle uniwersalny i przydatny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy dobrej jakości nie wymagają wielkich nakładów finansowych. Ten niedoceniany przedmiot może pomóc w promowaniu marki.
Bardzo popularnym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki mogą być też kubki reklamowe, które z całą pewnością nie staną się dla żadnej osoby zbędnym gadżetem, a będą codziennie przypominać o istnieniu firmy, od której się je otrzymało.
Nieco mniej popularne, ale tak samo skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, możliwe, że będą obecne z obdarowanym każdego dnia i mogą w ten sposób przypominać o marce i jednocześnie będą zauważane przez inne osoby, co może zapewnić firmie dodatkowe korzyści. Podobne działanie mają parasole reklamowe, które z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Decydując się na jakiekolwiek artykuły promocyjne, należy pamiętać, że niektóre z nich mogą nie nadać się na wszystkie okazje. Przykładowo, parasole reklamowe, choć to oryginalny pomysł, to nie będą cbyt przydatne w środku lata, a kubków reklamowych nie zabierzemy ze sobą na zagraniczne targi. Kubki i torby reklamowe sprawdzają się świetnie, ale wymagają miejsca i często także dokładnego planu akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem natomiast możemy wziąć w każde miejsce. Dobrze wybierać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się bez względu na okoliczność.